Gå til hovedindhold

DDH Chatbotorganisering

Der er 4 forskellige funktioner, der skal besættes i din kommune for at have DDH Chatbotten i drift.

  • Læs op

Indhold

    Du er den interne chatbot-kontakt i din kommune - altså er du den med fingeren på pulsen i forhold til nyheder omkring Chatbotten, som skal ud i din organisation. Desuden vil du fungere som organisationens kontakt til DDH chatbot-teamet, samt være den opsøgende i forhold til at kunne besvare interne spørgsmål omkring chatbotten.

    Du vil blive oprettet som din kommunes administrator i kommunernes administrationsmodul, hvilket betyder at du får rettigheder til at ændre på chatbot-avatarens funktionalitet, samt se og slette specifikke samtaler med kommunens egne borgere. 

    I tilfælde af at din kommune har, eller ønsker at få en udvidet indgang til chatbotten, vil det være dig, der som udgangspunkt er chatbot-ansvarlig.

    Ambassadørerne mødes på tværs af kommunerne én gang i kvartalet i ambassadør-netværk. Læs mere om Netværksgrupperne her:

     

    ​​​​​​​​​​​​​​Som kommunens installationsansvarlige forventes det at du står for installationen af nyudgivne scripts, samt tilføjelse af kategorier til scriptsene. Det er væsentligt, at den installationsansvarlige følger op på installationen af scripts ved hver ny release.

    Hvad vil det sige at installere et script? Når man installerer et script, indsættes en kodestump på den enkelte kommunes hjemmeside. Dette fungerer som et "lag" ovenpå siden, som definerer hvor, og hvordan Chatbotten vises.

    Se installationsvejledningen her:

     

    Som kommunens DDH-koordinator forventes det, at du er ansvarlig for at opdatere det lokale indhold i de Selvbetjening.nu guides, som benyttes i Chatbotten. Som kvalitetskoordinator skal du stå for vedligeholdelse af lokal information, og være med til at sikre, at informationen også skrives på en måde, som er hensigtsmæssig og forståelig for en borger.

    Kvalitetskoordinatoren bliver oprettet i kommunens administrationsmodul. Under modulet Selvbetjening.nu konfiguration kan du se information om de forskellige guides, der bliver brugt i Chatbotten, samt hvilke data, der bliver trukket ud. Du kan bruge denne information til at finde de korrekte guides i Selvbetjening.nu, og på denne måde rette i dem

    Det er vigtigt at tjekke op på det lokale indhold i Selvbetjening.nu, da der risiko for, at Chatbotten giver forkerte oplysninger til borgere, hvis dette ikke opdateres og vedligeholdes. Desuden er det væsentligt at tjekke op på de links, som er indsat i Selvbetjening.nu. I tilfælde af at der indberettes fejl i lokalt indhold gennem supportsager, eller den daglige monitorering af samtaler i Chatbotten, vil det være dig som kvalitetskoordinator, der kontaktes herom.

    Som kommunens Frontdesk-ansvarlige for Chatbotten er det dig, der højst sandsynligt allerede arbejder med Frontdesk i din kommune.

    Chatbotten har en integration til Frontdesk, hvilket betyder, at den kan håndtere tidsbestilling igennem Frontdesk.

    Som den Frontdesk-ansvarlige vil det være dit ansvar at klargøre kommunens Frontdesk køer, så de kan bruges i Chatbotten.

    Sidst opdateret: 10. januar 2024