Gå til hovedindhold

AI services i DDH-samarbejdet

DDH Chatbotten er en borgervendt Chatbot, og den kan besvare spørgsmål fra borgerne, som går på tværs af kommunerne. DDH Chatbotten Muni er en hybid chatbot, der både kan give reglbaserede svar til borgerne samt AI generede svar, der trækker på store, kvalificerede databaser som kommunale hjemmesider eller selvbetjening.nu.

I 2022 modtog Chatbotten Dansk IT og Digitaliseringsstyrelsens Digitaliseringspris. Det var en anerkendelse af, at det er lykkedes DDH at samle op mod halvdelen af landets kommuner om en ny AI-baseret servicekanal, og ikke mindst organisere alle dele af et sådant samarbejde. 

"... projektet er bygget på et enestående og bredt kommunalt samarbejde. Det bruger på forbilledlig vis ny teknologi på en innovativ måde. Man formår at udnytte stordriftsfordele, samtidig med at man giver plads til de individuelle løsninger hos de enkelte kommuner. Dybe integrationer til fagsystemer og kontinuerlig udvikling fremtidssikrer løsningens relevans i det offentliges møde med borgeren"

Dansk IT og Digitaliseringsstyrelsens Digitaliseringspris

DDH AI Service Samarbejde 2025

DDH AI service samarbejdet er et tværkommunalt samarbejde om at drifte servicekanaler til borgervendt kommunikation, herunder chat- og voicebot.

Ny Chatbotkommune - Hvordan kommer vi i gang?

Læs mere om, hvordan I bliver ny chatbotkommune her.