Gå til hovedindhold

Hvad er DDH Kontaktcenter?

Kommunerne i Danmark har i gennemsnit en åbningstid på 20 timer i de lokale kontaktcentre, men med Kontaktcenter samarbejdet i DDH kan denne åbningstid udvides til 60 timer. Kontaktcenter-samarbejdet består nemlig af et virtuelt kontaktcenter, hvor opkaldene fra borgerne besvares af agenterne på tværs af alle samarbejdskommunerne, så opgaven om at besvare borgernes spørgsmål løftes i flok frem for udelukkende i egen kommune. 

Samarbejdet bygger på et rationale om, at der er gevinster at hente ved at samarbejde om den gode borgerservice alle de steder, hvor vi kan hjælpe hinanden: medarbejdere, kompetencer, systemer og finansiering. 

 

 

Hvorfor skal min kommune blive en del af DDH Kontaktcenter?

Bliv en del af DDH Kontaktcenter og tag del i en række fordele

Hvordan bliver min kommune en del af DDH Kontaktcenter?

Der er bare 6 steps at skulle igennem for at blive DDH Kontaktcenter kommune