DDH Kontaktcenter
DDH Kontaktcenter er et virtuelt kontaktcenter, hvor kommunerne hjælper hinanden med at besvare opkald fra borgerne.
Det virtuelle kontaktcenter er et kontaktcenter, hvor agenterne ikke sidder fysisk sammen, men derimod sidder i deres egen kommune og besvarer opkald fra borgere fra hele landet. Derfor er agenterne, der besvarer telefonerne heller ikke ansat i DDH - men ansat i de enkelte kommuner. Eksempelvis kan en agent have en dagligdag, hvor h*n har en vagt i DDH på 4 timer og derefter står i kommunens egen fysiske Borgerservice.
Ultimo 2022 er 39 kommuner med i DDH Kontaktcenter samarbejdet, og cirka 300 forskellige agenter har haft vagter i løbet af 2022. DDH Kontaktcenter har åbent 60 timer om ugen.
DDH Kontaktcenter har følgende åbningstider:
Mandag - torsdag | Kl. 08.00 - 20.00 |
Fredag | Kl. 08.00 - 16.00 |
Søndag | Kl. 16.00 - 20.00 |
En borger kan nå DDH Kontantcenter på to forskellige måder.
-
Direkte kald til DDH på 7020000 (20% af alle opkald)Her bliver borgeren via speak bedt om at indtaste eget postnummerVed kø – og ventetid vil borgeren automatisk høre ventebeskeder
- Omstilling fra kommunens IVR (-eller manuel omstilling) (80% af alle opkald)
Ved kø – og ventetid vil borgeren automatisk høre ventebeskeder
Borgerens postnummer bruges til at identificere, hvilken kommune, borgeren kommer fra. Ved flere mulige kommuner på samme postnummer tilbydes tastevalg. Der foretages herefter opslag i selvbetjening.nu, så den aktuelle kommunens guides vises for DDH medarbejderen.