Gå til hovedindhold

DDH Kontaktcenter

DDH Kontaktcenter er et virtuelt kontaktcenter, hvor kommunerne hjælper hinanden med at besvare opkald fra borgerne.

  • Læs op

Indhold

    Det virtuelle kontaktcenter er et kontaktcenter, hvor agenterne ikke sidder fysisk sammen, men derimod sidder i deres egen kommune og besvarer opkald fra borgere fra hele landet. Derfor er agenterne, der besvarer telefonerne heller ikke ansat i DDH - men ansat i de enkelte kommuner. Eksempelvis kan en agent have en dagligdag, hvor h*n har en vagt i DDH på 4 timer og derefter står i kommunens egen fysiske Borgerservice.  

    Ultimo 2022 er 39 kommuner med i DDH Kontaktcenter samarbejdet, og cirka 300 forskellige agenter har haft vagter i løbet af 2022. DDH Kontaktcenter har åbent 60 timer om ugen.

    DDH Kontaktcenter har følgende åbningstider:

    Mandag - torsdag Kl. 08.00 - 20.00
    Fredag Kl. 08.00 - 16.00
    Søndag Kl. 16.00 - 20.00

    En borger kan nå DDH Kontantcenter på to forskellige måder.

    1. Direkte kald til DDH på 7020000 (20% af alle opkald)
      Her bliver borgeren via speak bedt om at indtaste eget postnummer
      Ved kø – og ventetid vil borgeren automatisk høre ventebeskeder
    2. Omstilling fra kommunens IVR (-eller manuel omstilling) (80% af alle opkald)
      Ved kø – og ventetid vil borgeren automatisk høre ventebeskeder

    Borgerens postnummer bruges til at identificere, hvilken kommune, borgeren kommer fra. Ved flere mulige kommuner på samme postnummer tilbydes tastevalg. Der foretages herefter opslag i selvbetjening.nu, så den aktuelle kommunens guides vises for DDH medarbejderen.

    Sidst opdateret: 1. marts 2024