Gå til hovedindhold

Systemer og systemkrav

I DDH Kontaktcenter skal alle agenter anvende de samme systemer.

  • Læs op

Indhold

    Alle systemer er tilgængelige via en browser, og det kræver derfor ikke særligt udstyr udover en computer med internetforbindelse. Gå i dybden med de forskellige systemer og systemkrav i listen herunder.

    Medarbejderen tilgår DDH telefonsystemet via en browser. Webadgang tilgåes via linket her: https://agent.puzzel.com/
    Login-oplysninger oplyses til agenter i forbindelse med uddannelse
    Krav til browser version:
    • Google Chrome: 28 eller nyere
    • Firefox: 17 eller nyere
    • Opera: 16 eller nyere
    Den enkelte kommune opsætter selv egne DDH-telefoner. Der kan anvendes fastnettelefon, softphone, mobiltelefon og Lync/Skype og Teams - hvis medarbejderens Teams klient har et DDI nummer tilknyttet. 
    Den nye log on procedure Puzzel.pdf Oprette-nye-DDH-brugere-juni-2022.pdf Udvidet-vejledning-til-det-nye-Puzzel-interface-rev.pdf
    Selvbetjening.nu er et digitalt opslagsværk, som hjælper agenterne i DDH med at finde information, som borgerne efterspørger - eksempelvis hvis de er gået i stå i en selvbetjeningsløsning. 
    Der er guides om de obligatoriske selvbetjeningsløsninger fra Borger.dk. Derudover kan de enkelte kommuner selv bælge at lave guides på egne områder. 
    I Hjørring kommune har de eksempelvis guiden "Madservice" og i Odsherred Kommune skal der bestilles tid til telefonsamtale etc.
    Hvis der er en guide, er det et ønske, at alle agenter svarer i DDH. Ellers skal agenten vejlede med hjælp fra kommunens hjemmeside eller anden officielt hjemmeside. 
    Det er muligt at sende sms/mail direkte til borgeren med link og information fra den guide, som agenten er i under samtalen. 
    DDH anbefaler, at nye DDH-kommune får klargjort guiderne i Selvbetjening.nu sammen med Mads & Vitus. Det er vigtigt at guiderne i Selvbetjening.nu er klargjorte inden startdato for kommunen.
    DDH Sekretariatet opretter alle agenter til Selvbetjening.nu. 

    ​​​​​​​DDH bruger vagtplanlægningssystemet Plangy, som kan tilgåes via denne URL: https://www.plangy.dk

    Login-oplysninger bliver oplyst i forbindelse med opstart/uddannelse. 

    Vagter planlægges i udgangspunktet fra DDHs side for ét år ad gangen og meldes ud ultimo november.

    Ad hoc over året kan der ske justeringer op eller ned i antal vagter alt efter volumen på antal henvendelser kontra indfrielse af vores servicemål omkring ventetid.

    Det er den vagtplansansvarlige i din egen kommune, der fordeler vagterne imellem de medarbejdere, der er agenter i DDH.

     Der er indgået en fælles Lokallønsaftale med HK Kommunal vedr. aflønning af vagter på DDH gældende for alle de deltagne kommuner.

    Som leder har du adgang til al statistik, der bliver samlet via Selvbetjening.nu i et PowerBI dashboard.

    Hvis du ikke har adgang til PowerBI, så skriv en e-mail til Marianne Toft Lyhne på mtj@hjoerring.dk.

     

    Vejledning-til-DDH-stats_1pager.pdf

    Yammer er vores fælles kommunikationsforum i DDH. Yammer minder om Facebook, men det er et lukket socialt medie - og det er kun kommune-mailadresser, der bliver inviteret til Yammer.

    Vi bruger Yammer til at orientere vores DDH-kolleger om forhold, alle kan have glæde af at kende til - og som kan få betydning på DDH-vagterne. Derfor forventes det, at alle DDH-agenter holder sig orienteret på Yammer under vagterne.

    Alle DDH-agenter bliver inviteret til Yammer, når de bliver oprettet i telefonsystemet Puzzel og i selvbetjening.nu. Er du ikke blevet inviteret, kan du kontakte DDH-Sekretariatet – se under kontaktoplysninger.

    Yammer er en del af Office 365, så du logger på Yammer med samme brugernavn og password, som du logger på din PC med. Har du problemer med at logge på Yammer efter at være blevet inviteret, bedes du kontakte din egen IT-afdeling og få hjælp derfra.

    Det er vigtigt at holde den gode tone, når du skriver med dine kollegaer på Yammer. Læs mere om principperne herunder.

     

    Sidst opdateret: 10. januar 2024