Gå til hovedindhold

Seneste nyt

Nu er det afgjort: Her er leverandøren, der skal udvikle en AI-chatbot til 40 kommuner

I 2025 kan 2,5 millioner borgere kommunikere med en AI-drevet chatbot. Den Digitale Hotline, der er en sammenslutning af 40 kommuner, har nemlig fundet de to leverandører, der skal videreudvikle den fælleskommunale chatbot Muni med kunstig intelligens.

Chatbot med AI skal hjælpe 2,5 mio. danskere med selvbetjening i kommunen

I starten af 2025 kan 2,5 mio. borgere i mindst 40 af landets kommuner via det tværkommunale borgerservicesamarbejde DDH få forbedret hjælp døgnet rundt gennem den fælles chatbot Muni og yderligere AI-services. Det står klart, efter Deloitte og den norske tech-virksomhed boost.ai har vundet Danmarks største kommunale udbud om borgervendte AI-services.

AI stjal showet ved kommunernes årlige digitaliseringsmesse

Læs en artikel fra mediet Digitech, hvor DDH bliver nævnt som et eksempel på brug af AI i en kommunal kontekst.

Megastor interesse for udbud om AI-chatbot i den digitale hotline

DDH Projektleder Torben Glock har snakket med KITA om AI services udbuddet kort inden offentliggørelsen af den nye leverandør. 

Læs om arbejdet i DDH: Inger har 33 kasketter i sit job

Inger Salling Danielsen fortæller i seneste udgave af HK Kommunalbladet om arbejdet i DDH Kontaktcenter. Læs hele artiklen her på side 30.

39 kommuner går sammen om fælles indkøb af AI-chatbot

Et nyt udbud baner vejen for, at generativ AI for alvor kan gøre indtog i det kommunale landskab. Med 13 millioner kroner ved hånden er 39 kommuner gået sammen om et fælles indkøb af en AI-baseret chatbot.