Gå til hovedindhold

Hvad er den Digitale Hotline?

DDH-samarbejdet er et kommunalt servicefællesskab, som arbejder på at udvikle og levere en kosteffektiv borgerservice med høj tilgængelighed og kvalitet. Samarbejdet bygger på et rationale om, at der er gevinster at hente ved at samarbejde om den gode borgerservice alle de steder, hvor vi kan hjælpe hinanden, med medarbejdere, kompetencer, systemer og finansiering. 

DDH har eksisteret siden 2012, og derfor har samarbejdet også udviklet sig i løbet af de sidste 12 år. Flere kommuner er kommet til, og nogle kommuner er gået ud af samarbejdet igen. Flere services er kommet under DDH paraplyen, og nye services vil højst sandsynligt også komme til i årerne fremover, så vi i DDH kan yde den bedste service til borgerne på den mest effektive måde. 

I 2024 samarbejder DDH kommunerne omkring to services, der er i drift:

  1. Kontaktcenter
  2. Chatbot

Derudover er Chatbot servicen i udbud, og i 2025 vil der komme yderligere AI services til samarbejdet.

Visionen: DDH vil være den fælleskommunale indgang til hele det offentlige Danmark.

Kerneopgave: I DDH hjælper vi hinanden med at hjælpe borgerne.